wervingsmiddelen

Netwerkmarketing

- Huidige werknemers regelmatig gericht om zich heen leren kijken door acties zoals de 'Sherlock/spiegelactie' en de 'Werknemer introduceert potentiŽle werknemer BBQ';

- Huidige werknemers zijn ex-studenten. Zij benaderen studenten op hun oude universiteit;

- Studentrecruiters aanstellen. Zij identificeren de beste studenten;

- Uitstroom volgen. Contact houden met ex-werknemers. Terugkeer mogelijkheden stimuleren. Trachten nuttige verbindingen met opdrachtgever te stimuleren op basis van win/win situatie. Bijvoorbeeld door ex-werknemers te betrekken in Virtual Communities en in huidige kennisbijeenkomsten;

- Afgewezen kandidaten volgen. Nauw contact houden met sollicitanten die zijn afgewezen omdat opdrachtgever op dat moment geen passende functie kon aanbieden. Mogelijkheid tot toekomstige sollicitatie stimuleren;

- Brown Paper Bag sessies organiseren. Professionals op regelmatige basis (bijvoorbeeld tijdens een broodjeslunch) rondom een bepaald onderwerp verzamelen voor vakinhoudelijke interactieve presentaties. De presentator legt uit waar hij/zij in zijn werk mee bezig is met het doel om zijn/haar ideeen te toetsen aan zijn vakgenoten. Bijvoorbeeld onderwerp: Java.